Експедитор – це юридична особа, що організує перевезення певного вантажу і бере на себе за неї відповідальність. Повний склад послуг, що він надає, залежить від конкретних пропозицій окремих підприємств, але його завдання можна охарактеризувати так: забезпечення оперативності доставки і безпеки вантажу.
Актуальними подібні послуги можуть бути для автоперевезення, транспортування контейнерів, невеликих партій та збірних вантажів.
Експедитор при цьому займається:
- прорахунком оптимального маршруту;
- підготовкою та оформленням документів;
- забезпеченням навантаження/розвантаження та зберігання;
- роботою з митною службою;
- вирішенням проблем, що виникають під час перевезення;
- забезпеченням клієнта доступом до моніторингу.
Як вибрати та перевірити якість послуг експедитора? Ми підготували для вас шість рекомендацій, що дозволяють знайти сумлінного виконавця, відсіявши шахраїв, ошуканців та просто некомпетентних фахівців ще до відправки вантажу.
Документи
Компанії, яким нема чого приховувати, зазвичай дають потенційним клієнтам доступ до статутних документів. Він може надаватися на запит або публікуватися на сайті. Якщо ж у простому проханні надіслати копію установчих документів вам відмовили, то це має вас насторожити.
Прорахунок маршруту
Одна з основних послуг, яку надає майже кожен експедитор – логістика, зокрема, прорахунок маршруту. Ви можете зателефонувати в офіс компанії і попросити менеджера оперативно прорахувати маршрут по певному товару. При цьому ви дізнаєтеся відразу дві речі:
- Чи дорожить компанія своєю репутацією та потенційними клієнтами. Якщо так, то вам, напевно, не відмовить. Навіть якщо ви чесно скажете, що не робитимете замовлення прямо зараз.
- Чи знається компанія на специфіці перевезення вантажів певного типу. Це буде ясно, як саме буде складено маршрут.
Перевірка зв’язку та особисте спілкування
Досвідчені експедитори зазвичай оперативно відповідають на запити клієнтів і готові надати їм інформацію про поточний стан і місцезнаходження вантажу майже в будь-який час. Перевірити це просто – достатньо кількох дзвінків на стадії вибору відповідної компанії. Якщо швидко зв’язатися з фахівцем або отримати від нього інформацію на запит буває проблематично, то що буде під час перевезення?
Але дзвінок – це лише половина справи. Особистого спілкування він не замінює. Тому варто з’їздити до офісу та поговорити зі спеціалістами. Так ви зможете скласти повніше уявлення про тих, з ким належить співпрацювати.
