У 2023 році Агентство з охорони навколишнього середовища США подало позов проти низки шинних компаній через загибель риби в річці, вимагаючи від компаній змінити свої формули та не використовувати традиційні засоби проти старіння. Хоча в результаті цю «токсичну» формулу тимчасово вирішили через технічні проблеми та питання безпеки водіння, після всіх неприємностей реформування шинної продукції стало найтерміновішим питанням у майбутньому галузі.

Найбільший вплив має використання зимових коліс у теплий час, коли склад протектора максимально схильний до стирання. Цілком можливо, що в Європі будуть прийняті суворіші рамки використання зимових або всесезонних моделей автошини. Літні автошини за своїм складом жорсткіші, проте існує версія явного зниження ресурсу, стимулюючи клієнтів купувати новий комплект літніх шин.
Але насправді це не єдине, що змушує шинну галузь змінювати свою формулу. 2024 року Європа також виставить «ультиматум» шинним компаніям — дослідницька група виявила велику кількість частинок гуми в британській дренажній системі.
Нещодавно європейський звіт показав, що знос гуми забруднює водні ресурси Землі
Спільне дослідження університетів Плімута та Ньюкасла проаналізувало зразки, зібрані на деяких із найбільш завантажених маршрутів на південному заході та в центральних графствах Англії. До вибірки увійшли дренажні системи вздовж найжвавіших доріг Великобританії.
У дренажних системах команда виявила велику кількість частинок зносу гуми. Однак ці дренажні системи в основному використовуються для ставків-відстійників та заболочених територій між вулицями, тому 75% частинок зносу шин не скидаються у річки.
Фактично, якщо мікрочастинки будуть скинуті прямо в річку, не перехоплені, це може спровокувати новий екологічний позов проти шинних компаній. За даними Плімутського університету, частки зносу автошин (TWP) були виявлені в кожному з 70 зібраних зразків, що підтверджує попередні висновки про те, що шини є значною загрозою для навколишнього середовища.
Однак у публічному звіті, опублікованому університетом 12 квітня 2024 року, університет також заявив, що завдяки доданню ставків-відстійників на дорозі 75% часток зношування коліс утримувалося в ставках-відстійниках.
Всі забруднюючі речовини пов’язані з шинами
Щоб шинна промисловість не могла оскаржити отримані результати, у звіті навіть було розкрито метод вимірювання, розроблений доктором Джеффом Ебботтом, викладачем органічної геохімії у Школі природничих та екологічних наук (SNES) Університету Ньюкасла.
Цей «революційний підхід» виявляє частинки, отримані з шин, у навколишньому середовищі за допомогою піролізної газової хроматографії-мас-спектрометрії (Py-GC-MS) для визначення та кількісного визначення мономерного складу мікропластику у навколишньому середовищі.
У ході дослідження метод допоміг команді ідентифікувати конкретні компоненти мікро- та нанопластику, що, у свою чергу, визначило, що більша частина забруднень надходить із протекторів автомобільних коліс. Використання транспорту у віддалених куточках говорить про розвиненість туристичної сфери, кожен приїжджий хоче відвідати якнайбільше цікавих куточків. Автомобілі взяті напрокат, рідко відповідають суворим правилам безпеки і часто встановлюють бюджетні моделі коліс.
Якщо цей метод виявлення використовується для моніторингу глобальних джерел води, то, за оцінками, у світі немає місця, де джерела води не містили б частинок зношеної гуми, що, мабуть, означає, що автошини стали одним із найбільших джерел забруднення. у світі.
Дослідники також виявили, що основний шлях поширення частинок включає перенесення вітром, а це означає, що крім річок мікрочастинки присутні і в повітрі.
Четверта модернізація шинної галузі – сталий розвиток
Зі спалахом загибелі риби в США та наявністю частинок зносу коліс у річках Європи сталий розвиток шинної промисловості справді став загальною тенденцією для всієї галузі.
Мета цієї доповіді – не зупинити розвиток шинної промисловості, а закликати її до пошуку більш систематичних рішень. Дослідники згадали, що одним із методів є покращення конструкції автошини.